dinsdag 8 juli 2014

Een rokje met een gouden randje.

Op vraag van enkele cursisten schreef ik een workshop voor een verstelbaar kinderrokje uit. Zo ééntje dat je met knoopjes en een elastiek kan aanpassen op maat. Het modelletje kreeg de naam 'Guimauve'. Je kent ze wel...die zachte nonnetjes in roze, wit en geel die je rond de tijd van Sinterklaas al wel eens kreeg in een zakje met een speculaas en een mandarijn erin.

Bij een workshop hoort uiteraard een uitgeschreven handleiding dus gingen we aan de slag. Het werd een rokje voor Eulalie met als kers op de taart een gouden randje. Het stofje lag al reeds een jaar of twee in mijn persoonlijke stoffenkast. Ik kocht het samen met een truitje dat ik gelukkig serieus op de groei kocht.

Eenmaal het rokje klaar was bleek dochter lief toch niet zo tuk te zijn op het stofje...tja, kleine meisjes met een willetje!

 
Stofje, Habiba Leuven
Cardigan, 'Van Hassels'
Ballerina's, 'Naranjas' Torfs

1 opmerking:

  1. Ik ben nochtans verliefd op dat stofje!!!! Prachtig gemaakt ... en prachtige combinatie met de schoentjes en het truitje!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen