zaterdag 12 juli 2014

Een zomerse jurk voor Eulalie.

Kleedjes zijn 'haar ding' niet meer maar af en toe is moeders wil wet!
De basis van dit patroontje (zonder franjes) komt uit het boek SVDHZ.

Ik had slechts een klein lapje stof en enkele restjes. Eigenlijk net te weinig om een jurk van te maken, of toch niet?

Met het betere knip en puzzelwerk zou het zeker moeten lukken. Het patroon (voorpand en rugpand) van bovenstukje heb ik doorgeknipt zodat ze op de restjes zouden passen.




De kunst bestaat erin niet te tonen dat het een restjesjurk is. Met dit in het achterhoofd voorzag ik het voorpand van twee franjes en een kleuraccent in paspelband. Ook achteraan stikte ik er een paspelbandje tussen.























Een restjesjurk. Soms moet je creatief denken en vaak draait dat verrassend leuk uit!


Ik ben zeer tevreden en Eulalie ook wel 'een beetje'.
1-0 voor de mams ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen