donderdag 31 juli 2014

Over de bloemen en de bijtjes

Het is niet de eerste keer dat ik een patroontje naar m'n eigen hand zet. Niet omdat ik het niet goed vind, maar vaak omdat ik het net dat tikkeltje anders wil. Het patroontje uit de Knippie zat me wat te breed aan de poep, het patroontje uit La maison victor vond ik wat te kort en te smal aan de enkels.
Een mix van beide zou geweldig zijn!
We nemen onze tekenlat en tekenen een flodderbroekje. Omdat ik het patroontje wens te gebruiken in de workshops teken ik het dadelijk uit van maatje 92 tot maatje 146.

Het stofje trok meteen mijn aandacht. Mijn schoonzusje had me reeds ingefluisterd dat zwart-wit het deze herfst weer helemaal doet. Ik bestelde dan ook een dikke rol van 20m want ik wil er voor mezelf ook wat projectjes mee verwezenlijken. Nieuwe kussenslopen, een jumpsuit, een rechte jurk, een june dress,...ik weet het nog niet goed. Dankzij de stofbreedte van 150cm kan ik nog alle kanten uit. Je zal het dus zeker nog eens zien verschijnen.

Eulalie vindt het best een stoere broek. Het sjaaltje hoort er volgens haar volledig bij en maakt de nonchalante look compleet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen