zondag 20 juli 2014

Zomerbroekje test 2

Het voorgaande modelletje uit de Knippie bleek iets te breed te zijn en vraagt wat correctie achteraf. Niet ideaal voor een workshop! Dan maar op zoek naar een nieuw patroontje. La Maison Victor heeft in zijn zomereditie 2014 een leuke versie van een kinderjumpsuit staan. Daar het broekje uit de Knippie ook fungeerde als broek voor een jumpsuit, dacht ik dat dit ook patroon wel geschikt zou zijn zonder bovenstukje.
Even uittesten dus!
Zoals steeds zet ik het een klein beetje naar mijn eigen hand. Anders dan het model uit het boekje geef ik ook dit broekje een smockboordje.
Daar waar het eerste modelletje te wijd was, past deze broek veel beter aan. Ze is echter wel wat te kort en naar mijn zin net iets te smal aan de onderbenen.

Blij maar nog niet helemaal tevreden neem ik potlood en meetlat en teken ik een mix van beide patroontjes. Voor het resultaat zal je nog even moeten wachten tot de volgende post.
 

 
 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen