zondag 31 augustus 2014

A girl with an attitude

Deze herfst wordt er eentje met streken! Anarchy, no rules en een beetje rebels! Een prinsessenjurk met combatboots, een keurige jurk met sportieve sneakers.
A girl with an attitude...helemaal Eulalie!

workshop naaien jurk timeless treasures sewingworkshop naaien jurk timeless treasures sewing

Het stofje koos ze zelf uit. Beestjes zijn niet zo haar ding meer dus ik was volledig verbaasd toen ze me vroeg hieruit een jurk te maken. Een jurk...ben je wel zeker? Yes!


workshop naaien jurk timeless treasures sewing

Ik ging aan de slag met mijn Florentine patroontje. Veel bleef er echter niet van over. Het bovenstukje is volledig gevoerd in een warm stofje. Omdat de voering zo mooi bij het stofje paste, besloot ik er een stukje van te tonen. Een kleine omslag en je krijgt een hele nieuwe look. Je kan toch niet steeds dezelfde jurkjes maken?!
 

workshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIY 
 

 
Ook de halsuitsnijding aan het rugpand kreeg een nieuwe wending. Een A-symmetrische uitsnijding met een knipoog naar het voorpandje. De blinde ritssluiting staat bij gevolg in de zijnaad van de jurk.

workshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIYworkshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIY

Het rokje is er eentje zonder patroon. Gewoon de stofbreedte nemen, rimpelen en klaar.

workshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIYworkshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIY

Zoals steeds ga ik op zoek naar passende accessoires. Meestal koop ik eerst een truitje en kies ik dan het stofje (omdat het aanbod stofjes groter is). Deze keer ging het omgekeerd. Een toevalstreffer of niet, ik vond een cardigan in net dezelfde kleur als de grassprietjes uit het stofje. Als kers op de taart ontdekte ik ook nog deze leuke beenverwarmers. Roestbruin is duidelijk in de mode deze herfst!
De sneakers maken het geheel compleet. Een outfit met een hoekje af. Zo hebben we het graag.

workshop naaien jurk timeless treasures sewing kindermode DIY
Cardigan Hampton Bays - JBC
Beenverwarmers - Veritas
Sneakers Rondinella - Carmi


11 opmerkingen:

  1. chapeau!!!!!!!!! Het geheel is inderdaad AF. Prachtige foto's van een hele mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap! Supermooi ook met die omslag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die kraag en achterkant zijn zooo mooi! Echt iets voor mijn dochter, wat stoerder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ontdekte net je blog, prachtige foto's! Ik word volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel dames, het is fijn jullie reacties te lezen! Geeft weer zin om aan een nieuw projectje te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, super super super knap! En wat een mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! En dje beenwarmers maken het plaatje helemaal af, love it!!!

    BeantwoordenVerwijderen