zondag 3 augustus 2014

Een Rosalieke voor Eulalieke

Bij ons gebeurt alles zoals het niet in de boekjes staat. Eerst kwamen de kindjes, dan het huis en als bekroning ons huwelijk. (Oh ja, samen met de kids hun doopsel want ook dat was er nog niet van gekomen)

Meestal begint m'n te naaien met voorzichtige projectjes: een slabje, een potlodenrol, een pennenzak. Eerst leren stappen voordat je gaat lopen is best normaal.
Zoals zovelen ben ik begonnen met een keukenschort, hetzelfde schooljaar een T-shirt en een broek, nadien wat kleedjes en m'n trouwjurk. Maar aan de kleinere naaisels heb ik me gek genoeg nog niet gewaagd.

Met het oog op de workshops lijkt het me leuk om me te verdiepen in het maken van tassen. Het boek 'Mijn tas' is daar uiterst geschikt voor.
Het eerste patroon uit het boek was er al meteen eentje naar mijn smaak. Mocht Eulalie ooit een zusje krijgen had het, ondanks het Jommekes gehalte, zeker een Rosalie geweest.

Het nieuwe schooljaar brengt weer heel wat nieuwe hobby's met zich mee. Na de prédans is het nu tijd voor jazzballet. Een Rosalie in combinatie met het flamingo stofje van Timeless Treasures laat zich perfect vertalen tot een ballettas.




 

 
 
 
 
Ik ben tevreden over het resultaat maar de binnenafwerking met biais vind ik persoonlijk best moeilijk. Ondanks m'n ervaring in het zetten van biais'kes is de afwerking niet naar wens.
Misschien voel ik me beter bij een voering die je kan keren. We gaan op zoek...en gaan er nog eentje maken.

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Foto's maken is al net zo leuk als tasjes maken :)

      Verwijderen
  2. Heel knap gedaan! Een prachtige tas voor je prachtige dochter! Onze meisjes keken net even mee en vonden het even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen