maandag 25 augustus 2014

Just beat it!

Zoals elke mama met wat gezond verstand durf ik al eens een dagje solden shoppen aan. 'Winkeltje in, winkeltje uit' is niet aan mij besteed maar ik weet waar ik moet zijn een ga doelbewust op de buit af. Om de drukte tijdens deze periode uit de weg te gaan wacht ik meestal tot de maand juli is gepasseerd. Heel wat winkels hebben ook dan nog een hoekje waar je wat moois kan scoren.
Bij Van Hassels kocht ik 3 truitjes voor Cisse en een mooie blazer voor Eulalie.

Eens thuis daal ik af naar het atelier waar ik, met de truitjes in de hand, tussen de balen stof of zoek ga naar de goede match. Soms vind ik die meteen, soms heeft het enkele weken tijd nodig voor ik 'eureka' roep.

 


Deze combinatie lag voor het grijpen. Het oranje en groen uit de trui leken rechtstreeks uit het stofje te komen. Geknipt voor dit project! Een effen truitje is dan ook dankbaar gerief wanneer je aan de slag wil met drukke, kleurrijke prints.

De herfst staat voor de deur dus het wordt vanzelfsprekend een hemdje met lange mouwen. Kraagje en manchetten mogen vrolijk vanonder het truitje komen gluren.
Het patroontje 'little Richard' uit Ottobre 3/2014 klonk al leuk. Daar het een slim fit modelletje is, tailleert het wat smaller aan de buik. Voor Cisse tekende ik een 104. Eens de realisatie een feit was bleek het perfect te zitten.

Een 80's stofje en een 80's muziekje op de achtergrond. Cisse is helemaal gek van 'Beat it' van Michael Jackson. Ik overlaad je dan ook graag met enkele gelukzalige snuitjes.

 

workshop naaien hemdje timeless treasures sewing
 
 
workshop naaien hemdje timeless treasures sewingworkshop naaien hemdje timeless treasures sewingworkshop naaien hemdje timeless treasures sewing
 
 

workshop naaien hemdje timeless treasures sewing
 

workshop naaien hemdje timeless treasures sewing
 
 

Cisse z'n eerste reactie klonk als 'wat is dit een lelijk hemdje'. Gelukkig duurde dat maar even en heeft hij het nu reeds bestempeld als zijn lievelingsexemplaar.


 
Patroon -  'Little Richard' Ottobre 3/2014



 

6 opmerkingen:

  1. Prachtig hemdje, maar even good super knappe foto's! En dan die zoon, wat een fotomodel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo machtig!!!!! Hier een tikkeltje jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat jullie het mooi vinden! Om eerlijk te zijn vind ik ' m zelf om op te eten in dit hemdje! Er volgen er zeker nog want Cisse is, wat de naaisels betreft, wat benadeeld tov zijn zusje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WauW!! naar je atelier? prachtig stofje, zou daar ook wel eens willen in rond neuzen :)

    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen