vrijdag 8 augustus 2014

Zomergerief

Zoals ik eerder op deze blog reeds schreef zou ik het woord vakantie volgens definitie beleven. Wanneer je in Portugal bent is dit geen onoverkomelijke opdracht. In het water plonsen, aperitieven, haar en lipgloss fatsoeneren, wat tokkelen op de PC, nogmaals aperitieven, wat flaneren door de straatjes... het leven als God in de Algarve bevalt me zeer.

Op één van onze uitstapjes naar het stadje Tavira kwamen we een charmant naaiwinkeltje tegen. 'Ik blijf wel buiten wachten' hoor je dan. Stel je geduld maar op de proef want ik ben hier nog lang niet buiten.
Eulalie kocht zich wat macramé garen en ik schafte mezelf wat leuke curiosa voor het maken van tasjes en zakjes aan.


Naast de armbandjes in macramé voorzag dochterlief ons van bijpassende loombands. 

Stofje: Eulala c'est chic (uitverkocht)
Jumpsuit: Broek sunny pants La maison victor, bovenstuk tube zonder patroon
Topje: zonder patroon, tube van 80cm omtrek en lengte volgens wens
 
Veel anders dan loomen en luieren hoor je op een vakantie niet te doen. Af en toe de nagels lakken kan nog net.
 
Stofje: Eulala c'est chic (uitverkocht)
Topje: zonder patroon, tube van 80cm omtrek en lengte volgens wens

Een hele garderobe in de reiskoffer stoppen heeft als gevolg dat je al eens gekreukt voor de dag komt. Om dit te vermijden hadden we ons prima voorbereid. Menig topjes en jumpsuits in polyester rolden vanonder de naaimachine. Het perfecte zomergerief!



...fijn, zonnig en alles tip top totdat een vlieg je te diep in je ogen kijkt!
Toch mogen we besluiten dat deze vakantie er eentje is om in te kaderen!

 

1 opmerking:

  1. Oh, leuk een vakantie in Algarve!!
    Wij zijn jaarlijks te vinden in Portugal (aja, mijn portugese roots zitten er zeker voor iets tussen) wij wonen dan zelfs maar op 10 minuutjes van Tavira... Zalig hé!
    En zeer vooruitziend ben je geweest met je leuke creaties! Chapeau.

    BeantwoordenVerwijderen