woensdag 5 november 2014

Een Jackie voor Eulalie

 
Dit patroontje, De Jackie van Iene Miene, staat al even op mijn computer. Eulalie draagt nu een 134 dus lang gaan we er niet meer van kunnen genieten. Hoog tijd om eraan te beginnen.

Ik had gehoopt een schattig exemplaar te maken zoals ik er al vele heb zien passeren, maar de dochter had zo haar voorkeur.

Het zou een zwarte jas worden zonder ook maar één kleuraccent.

Het wollen stofje komt vanuit de Eulala c'est chic collectie. Het is een super dikke wollen stof waardoor een gewatteerde voering niet nodig was. Het stofje heeft een subtiel visgraat motiefje.

Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding



















Wat komt er dan binnenin? Een moeilijke keuze vermits ik graag een gladde stof had, zodat je bij het aantrekken niet steeds de mouwen van je trui naar beneden moet trekken en je vanzelf in de jas glijdt.

Op de stockverkoop van 'The fabric sales' in Rotselaar vond ik dit pareltje. Stoer met de nodige retro, alsof het op ons lag te wachten. Het satijnachtige stofje is ideaal voor de voering van het jasje. Of het nu de echte miss Kennedy is of niet...ze lijkt er alvast op.

Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding

Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding















Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding

 




















Anders dan voorgeschreven legde ik de voering van de rug 3cm van de stofvouw en maakte ik een plooi om de bewegingsvrijheid te garanderen. Mijn juf heeft me dat ooit zo geleerd dus volgen we braaf haar goede raad.



 
Helemaal zwart was mij net iets te donker. Ik besloot van de voering een paspel te maken en deze tussen het rugflapje en de kraag te zetten. Ook de onderzijde van deze patroondeeltjes is in voeringstof gemaakt. Het geheel zou anders te dik zijn om te stikken.


Ook de voorkanten van de zakjes zijn uit voeringstof.















Het plan was Prym knoopjes te overtrekken met voeringstof. Uiteindelijk heeft de familieraad beslist ze niet te gebruiken en hebben we gekozen voor drukknopen.





















Het jasje is nog wat 'op de groei' uitgevallen en zal wellicht ook nog volgende winter dienst doen.

Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding












Jackie jas Iene Miene naaien sewing kindermode DIY kinderkleding fabric sales

























Zwarte wol - Eulala c'est chic
Voering - The fabric sales
Jurkje - C&A

8 opmerkingen:

  1. Zwart, ik zou twijfelen mocht ik het in de winkel zien MAAR deze jas is een pareltje. De voering vind ik fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel dames, Ik heb even getwijfeld maar ben blij dat ik naar de dochter heb geluisterd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap knap ! twee keer mooi werk van de mama : prachtig jasje en prachtige dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel dames! Een motivatie om weer in m'n ateliertje te duiken.

    BeantwoordenVerwijderen