maandag 24 november 2014

Workshop bij tante Eef

Mogen we iets maken tante Eef?

Jongens aan een naaimachine? Natuurlijk wel!
Goesting in techniek, oog voor detail en zin voor afwerking. Deze coole elfjarige kerels hebben het allemaal.




















Jarne (wittekop vanop de foto) heeft thuis een eigen naaimachine en had al redelijk wat ervaring. Hij maakte reeds een pyjama voor z'n broertje. Ik ging op zoek naar een geschikt project waarin voldoende uitdaging zat en vond dat onder de vorm van dit hemdje.
Het is een modelletje uit de Ottobre. Het kraagje maakt het best wat moeilijk maar dankzij de raglanmouw is het toch haalbaar.
















Reeds vanaf de eerste krijtlijn was ik verbaasd. Die jongens werken zo nauwkeurig! Toen de naaimachine aan de beurt was ontstond er in mij een gelukzalig gevoel. Tot in de puntjes moest het perfect. Elk mini plooitje, zichtbaar of niet, werd losgetornd en opnieuw gestikt.

Wanneer ik Rik (Filiberke op de foto) op school tegenkom in z'n zelfgemaakt hemdje, stralen we beide van trots. En Jarne, die straalt nog meer dan ooit tevoren.

Knap gedaan jongens!

Na deze ervaring daag ik mezelf uit, neem ik de naaimachines mee naar school en  ga ik met mijn jongens uit het 2de nijverheid een pennenzak stikken. Ze zullen ervan smullen, daar ben ik zeker van!

1 opmerking: