maandag 8 december 2014

Chocolate and mint

Buiten krakend koud, binnen knisperend warm.
De geur van een gloeiende kachel gemengd met de geur van warme chocolademelk, dat is gezelligheid troef!

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint















Omdat er in onze snoepkast veel te veel chocolade ventjes staan, besluiten we deze een nieuwe gedaante te geven.

Chocolademelk met stijl maak je zo!









Genieten doe je zo!

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint















Het patroontje komt uit Burda 12/2014, model 148.
Dankzij de raglanmouw is dit een makkelijk modelletje. De volledige halsuitsnijding is gefronst. Zowel de hals en de mouwen zijn afgewerkt met een bieslint op schuine draad.
Ik knipte voor Eulalieke een maatje 134 maar zou, mocht ik herbeginnen, voor een 128 kiezen.

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint















Anders dan voorgeschreven op het patroon voorzag ik achteraan een strikje. Daarvoor telde ik 30cm extra bij de lengte van het bieslint. Duid dit wel even aan met een knipje zodat je weet hoeveel je moet fronsen. Lekker speels!

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint














Een losse XL blouse met een skinny jeans en een baggy muts, oftewel Eula-style.

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint

















Zwaar fan van de skinny jeans van Guess, ze zou ermee gaan slapen!

sewing naaien DIY blouse burda michael miller flight mint







Love my girl,
love my little rebel!

Stof 'Flight mint' by Michael Miller - Eulala c'est chic
Muts en sjaal - Veritas
Jeans - Guess

11 opmerkingen:

  1. Super tof bloesje, mooi gedaan. En wat een mooie foto's weer van die prachtige meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je...ken je dat gevoel dat je toch nog wat twijfelt? ... Dan doen zo'n berichtjes je weer wat groeien :)

      Verwijderen
  3. Oh lap, nu wil ik ne chocomelk. En zo een zalige blouse en baggy muts. Wat een parteltjes van foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eentje met slagroom toch! Toen ik de blog schreef heb ik er twee gedronken ;)

      Verwijderen