maandag 29 december 2014

Eagle pants, een nieuwe broek voor Cisse.

Cisse's broeken worden steeds korter. De streepjes op onze muur bevestigen wat we eigenlijk al door hadden. Hij is gegroeid!























Onder de cursisten luidt regelmatig de vraag om 'nog eens iets voor jongens' uit te schrijven. Als antwoord op hun vraag en omdat Cisse er nood aan had, maakte ik een broekje.




Zoals steeds vertrek ik van een bestaand patroontje en herwerk ik het tot er niets meer van over blijft. Het originele broekje uit de Ottobre was erg smal. Opdat het elk jongetje zou passen maakte ik het wat wijder.
















Om de broek wat karakter te geven stikte ik een vouw aan het voorbeen.















Ik liet de voorzakken weg en maakte enkel de achterzakken.
Op de workshop zelf maken we naast de achterzakken ook steekzakjes vooraan.






















De gulp is niet wat ze lijkt! Volledig fake, want dit broekje is er eentje zonder rits en met een elastische tailleband. Handig tijdens de plaspauze!
Een stijlvolle broek met het comfort van een jogging, wie wil dat niet?























Hemdje - Eulala c'est chic 
Broekje - Eulala c'est chic
Cardigan - Filou & Friends

Ook het hemdje wordt wat nauw, stof voor een volgend project!

4 opmerkingen:

  1. Wat een knap ontwerp. Het plaatje klopt. Ik vermoed dat je de Ottobre bedoelt? Ik krijg weer zin in een workshop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi super grappig! Heb het aangepast, in oktober is nu net wel z'n verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij straalt!! Je brengt iedere naaister op ideetjes.
    Erg knap jouw ontwerpen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!! Mooi gecombineerd! En ook een mooi model!

    BeantwoordenVerwijderen