dinsdag 10 maart 2015

Een streepje voor...


Van al onze stofjes heeft deze zeker een streepje voor.

DIY topje naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers michael miller

Stof tiger skin - Michael Miller bij Eulala c'est chic

Ik ben zelf enorm fan van dierenprints en Eulalie haar voorliefde is er niet minder op.
We zijn hierin niet alleen want je ziet deze prints steeds vaker in het straatbeeld opduiken. Ook ik kocht mezelf reeds een paar slip on's in luipaard motief waarmee ik de lente tegemoet zal lopen.

Op 1 maart werd Eulalie 8jaar, dus maakte ik maakte haar een kroontje. Ik perforeerde er enkele gaatjes in waardoor ik een speldje kon schuiven. Zo zit het kroontje goed vast.











Naast haar cadeau kreeg ze deze nieuwe outfit, een zwarte skinny en een nieuwe top.



DIY topje naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers michael miller


 Zwarte skinny - JBC

Het hoe en waarom lees je hier:

Als voorbereiding op Eula's communiekleed test ik wat patroontjes uit. De jurk uit de vorige post was een eerste testfase, dit naaisel een tweede.
Om niet steeds jurkjes te moeten naaien, maakte ik van deze testversie een topje.

Ook ditmaal ging ik van start met het patroon uit het boek SVDHZ 2. Net als bij de vorige testversie werd het bovenlijfje verlengd tot op de heup. In plaats van een rokje maakte ik een frivool onderstukje dat vooraan 10cm meet en achteraan 16cm.


DIY topje naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers michael millerDIY topje naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers michael miller

Veel moet je daar niet voor gestudeerd hebben, het onderstukje maken doe je gewoon zo...


Plooi de zelfkanten van de stof naar het midden.
Teken een doorlopende lijn die aan de ene kant 13cm hoog meet (inclusief naadwaarde) en aan de anderen kant geleidelijk aan wat hoger wordt.
Met deze meetlat is dat kinderspel.





Knip netjes op de gebogen lijn en knip deze strook nadien doormidden.
Je krijgt nu een rugpand en een voorpand.


















Plooi ze open, leg ze rechts op rechts en stik/overlock de zijnaden.


















Het frivole onderstukje werd vakkundig gerimpeld (ik heb een hekel aan rimpelen!) om nadien aan het bovenstuk van de top te spelden.
Omdat er bij dit model wat kans is op inkijk, werkte ik de zoom binnenin af met biaislint.



















In combinatie met haar oversized cardigan vindt ze het helemaal te gek!

DIY topje naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers tigerskin tijgerprintstof michael miller














14 opmerkingen:

  1. Heel leuk!!
    Jij komt steeds vernieuwend uit de hoek.
    Ik vind het erg geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik vind het leuk om bestaande goede patronen meerdere malen te gebruiken...maar telkens weer een beetje anders :)

      Verwijderen
  2. Heel stijlvol! Zo een topje zou ik zelf ook met veel plezier dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik eigenlijk ook :) Lekker safe over de bibs ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top! Je komt heel origineel uit de hoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen dames! Maar weet je ... 't is bij jullie allemaal dat ik 'de goesting haal' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pittig, dat stofje zag ik nog niet eerder maar het mag er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! En ze draagt het met stijl! Ik ben fan van die gebogen achterkant!

    BeantwoordenVerwijderen