maandag 20 april 2015

Boho/charleston/chic a.k.a communie Eulalieke

Dit jaar staat er een communiekantje op het menu en dient er bijgevolg een jurk vanonder de machine te rollen. Voor een puber van acht is dat een hele klus. Gelukkig vonden we elkaar in dit resultaat.

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers



















Ik liet m'n oog vallen op een kleedje van Miss Leod in charleston-stijl. Een rechte jurk met onderaan een rimpelrokje, afgekruid met een stoere laars en wat bling bling...












Communiejurk - Miss Leod


Eulalie wist deze jurk wel te smaken, voor de schoenen liet ze echter haar oog vallen op dit modelletje. Een herenschoen in oud roze met een streepje goud, een prima match met de stofjes. Deze dame weet wat ze wil en durft buiten de lijntjes te kleuren.
















Ik vertrok van het basispatroon uit SVDHZ 2. Met het oog op de charlestonstijl besloot ik het bovenlijfje te verlengen. Bij kinderen lukt dit vermits zij nog geen uitgesproken brede heupen hebben. Het strikje kreeg een extra steekje met de hand.


DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers


Het roze stofje sloot ik met een Engelse naad, overlockgaren zou immers doorschijnen.

















De franjes in de stof zorgen ervoor dat de zoom niet eender waar kan worden gemaakt. Om zeker de zijn dat de zoom zat waar ik 'm graag had, stikte ik hem voordat ik het rokdeel aan het bovenlijfje bevestigde. Het roze rokje werkte ik af met een gouddraad, de rok in voering kreeg een rolzoom. Ik gebruikte deze stof reeds voor m'n trouwkleed en wist dat ze erg stug is, waardoor een gewone zoom niet mooi en te zwaar zou zijn.


Alvorens de rokdelen aan het bovenlijfje te bevestigen, naaide ik de voering en de rok aan elkaar zodat ik deze samen kon rimpelen.

Dan overlaad ik jullie nu graag met een heleboel foto's...

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers



DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelvers

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers


DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers


DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers haarlint

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers haarlint









Vest - Charlie bij Carmi
Schoenen - Zecchino d'oro bij Raf en Vos
Witte stof - stockverkoop Dries Van Noten
Gouden stof - Anne Kurris bij Mon Depot
Roze stof - Fabric sales

DIY communiejurk communiekleed naaien sewing SVDHZ stof voor durf het zelfers haarlint maken








21 opmerkingen:

  1. Heel mooi en feestelijk, schitterende afwerking ook trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw Eef! Eulalie zal stralen!! Past perfect bij haar! Nog even aftellen tot de grote dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knappe creatie. Ze zal schitteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap, heel knap! Mijn dochter zou dit geweldig vinden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pareltje! en die foto's! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben in het algemeen geen dan van communiekleedje, maar dit vind ik een wel heeeeeel mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig kleedje! Leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel geslaagd, en dat kapsel maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk en dito foto's! Het plaatje is helemaal àf: communicantproof en een tikkeltje eigenwijs. Zalig! En als ik je uitleg lees: heb jij je trouwjurk dan ook zelf gemaakt? Daar zou ik wel eens meer over willen weten, dat lijkt mij super.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn trouwkleed was zeer eenvoudig hoor, Jozefien! Maar ik zal er eens een blogberichtje over schrijven :) Bedankt voor je complimentjes. Groetjes, Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Adembenemend prachtig als je het mij vraagt!!

    Liefs
    Unique Marieke
    www.uniquemarieke.blogspot.be
    PS: ik volg je via Bloglovin' zou leuk zijn mocht je mij terug volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik pinde dat jurkje van Miss Leod ook al op mijn pinterestbordje voor het jurkje voor Lilith volgend jaar :-) Heel mooi jurkje heb jij gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vond het ook een toppertje Piepow, chic maar niet over the top!

    BeantwoordenVerwijderen