woensdag 1 april 2015

Een jasje voor de zon.

Eigenlijk draag ik niet vaak jassen. Ik heb het zelden koud en als het wat fris aanvoelt ervaar ik dat vaak als fijn en aangenaam.
Een toezicht op de speelplaats gebeurt vaak jasloos, daarvoor ben ik reeds gekend.
Er is één jasje waar ik van hou. Een zwart, kort wijd manteltje. Ik kocht het zo een 7 jaar geleden en het heeft sindsdien zijn pluimen al verdiend.
Tijdens een bladertocht door 'de Knip' 9-2014 stootte ik op dit patroon. Met je ogen half gesloten komt het in de buurt van mijn lievelingsexemplaar. Ik vond het waardig genoeg om er een stofje voor te bestellen.

 
DIY jas knipmode naaien sewing

















Roze wollen mantelstof - Hotstof
Shimmer reflection mint by Michael Miller - Eulala c'est chic


Bij Hotstof vond ik wat ik zocht, een oud roze wollen stof. Ik bestelde alles wat er nog was, want met de rest wil ik nog andere projectjes realiseren.


DIY jas knipmode naaien sewing
















Voor de voering van het jasje koos ik het gekende shimmer reflection stofje van Michael Miller. De mouwen voerde ik in een blauwe voeringstof die lekker soepel over de armen valt.

Door de splitplooi achteraan valt het jasje lekker wijd. Zalig om te dragen op een stoere skinny broek.



DIY jas knipmode naaien sewing











De knoopjes vond ik in een verzameling vintage knopen.


Hier ga ik zo van genieten!

13 opmerkingen:

  1. Dat zal is nie schoon zijn zekerst!!! Ook die kleur vind ik top

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, sjiekedinges. Amaai, wat ben je veranderd seg. Schone coupe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. awel, dat is een vree schoon vestje!!!
    ik denk dat bewaken op de speelplaats nog leuker wordt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gelukt! :)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jasje, mooi kleurtje, het staat je ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joh, ik herken je bijna niet!
    Mooi jasje, knap werk alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo, hallo, ik nomineerde jou voor de Liebster Award!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! En wat zie jij er stralend uit! Ik heb het altijd koud als ik toezicht doe... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is werkelijk prachtig, staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Eef, ik heb een wollen mantelstof liggen en wou dit patroon gebruiken. Nu zie ik op het patroon dat je enkel rekbare stof kan gebruiken. Is de stof die jij gebruikte een rekbare stof?? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ann, ik gebruikte een dunne wol. Een echte jassenstof, niet elastisch. Veel succes!

      Verwijderen