maandag 25 mei 2015

Een snelle post over de snelle Jessy jurk LMV


De Jessy jurk leek mij een leuk en speels jurkje. Eentje om snel over je hoofd te trekken en met een stel slippers aan je voeten in stijl de deur uit te stappen. Dat over je hoofd trekken kan zelfs zonder splitje, wist An me te vertellen. Dus knipte ik het rugpand uit één stuk.
De plooitjes in het voorpand liet ik weg omwille van de tekening.

naaien sewing DIY damesjurk la maison victor LMV jessyjurk jessydress jessy



















Het stofje vanop de zuidmarkt leek me geknipt voor dit project. Een testjurk die me welgeteld €2 zou kosten. De stof was wel wat te transparant om niet te voeren, dus verving ik het beleg door een tweede jurkje in roze voering.

Toen het maatje 38 vlijtig in elkaar werd gestikt kwam plots de grote teleurstelling. De jurk tailleert erg groot en zat niet zo schattig als ik had gehoopt.
Ik bleek niet de enige zijn die dit wist vast te stellen. Ook Eva Goris schreef dit reeds in één van haar recentste blogberichten.

Enkele dagen later en met nieuwe goede moed heb ik het jurkje weer losgetornd en de zijnaden elk 2 cm ingenomen.

Jessy wacht nu enkel nog op de zon.




13 opmerkingen:

  1. Wat zonde! Ik vind de -nieuwe- Jessy nochtans prachtig...
    -En ik teken voor mezelf onmiddellijk maar 2 maten kleiner, 'k heb geen zin in tornwerk-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig... jessy vind ik top mr te ruim us idd niet leuk. jij kunt alvast in stijl de deur uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt Eef... maat 38... waar was je met je verstand? :-D Ik ga er toch ook nog eens eentje maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha An, La maison Victor tailleert reuze! Ik had het moeten weten. Maatje 36 is anders al wel enkele kilo's geleden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zwem nog in de 36, man, da's keigoed voor mijn zelfvertrouwen :-)

      Verwijderen
  5. Haha daarvoor doen ze het denk ik, om ons zelfvertrouwen op te krikken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er leuk uit ... ja beter te groot dan te klein ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dat stofje <3
    En ik ben gewaarschuwd voor als ik hem ook ooit eens wil maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zie ik dit en vind ik het plots zonde dat ik die editie niet liggen heb. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne reacties allemaal :) Ik voel me plots 1.70cm

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stofje, mooi jurkje! Ik hoop dat er binnenkort nog "aan"-fotos volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi Ellen, wat heb ik daar een hekel aan :) Maar ik zal eens het beste van mezelf naar boven halen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben ook wel benieuwd naar aan-foto's! :-)
    Is dit een rekbaar stofje?

    BeantwoordenVerwijderen