donderdag 28 mei 2015

Op 10 mei draaide alles om haar!

10 mei 2015 was een belangrijke dag, de eerste communie van juffrouw Eulalie Van Tendeloo.

Uitnodiging - Kim Theys fotografie

We geven een eenvoudig feestje denk je dan. Maar wat eenvoudig begint, loopt al snel uit de hand.
Eén van mijn slechte puntjes is dat ik het altijd perfect wil. Te perfect...zo perfect dat het knaagt. Wekenlang leef je er naar toe, pin je leuke ideetjes, pen je lekkere receptjes neer, stik je een kleed en hoop je dat de weergoden je gunstig gezind zijn. Je legt jezelf wat idealen op. Sommige zijn haalbaar, de andere te gek om neer te schrijven. Gelukkig weet je na een tijd alles wat te relativeren en wanneer de grote dag nadert heb je al enkele van je idealen laten varen.


Het kleed las je reeds in een voorgaande post, de outfit van de mama was ondergeschikt. Het was Eulalie haar dag, ik moest daar niet staan blinken. Properkes in stijl, meer moest dat niet zijn. Als het even kon in hetzelfde kleurenpalet. Kwestie van in de kerk duidelijk te maken dat dat knappe, wit-roze kind het mijne is ;)
Voor de foto's moest er een oud bed zijn ...kapaza ... gevonden ... 30km rijden .... check! (Zot, ik weet het!)
De decoratie moest muntgroen met een vleugje roze. Dus kochten we (in Hema, Action, Ava, ikea, intratuin wat we nodig hadden) en maakten we: kussens in muntgroen voor het buitenbed en vlagjes voor de tuin, ... niet teveel want ik hou van sober :)


Niets is goed genoeg voor je dochter, dus haal je het beste uit jezelf en kook je jezelf te pletter. Ook al weet je dat koken niet tot je talenten behoort. We gaven een BBQ deluxe en benutten de dag voordien voor de side dish en de desserts.
Laat me jullie even verlekkeren met een kleine selectie uit ons dessertenbuffet, thema 'rode vruchten'.

Aardbeien met witte chocolade en een korreltje goud, chocomousse, pavlova

De witte wijn van wijnhuis Eulalie kon niet ontbreken.


10 mei was ook 'moederkesdag'. Tussen de zoute nootjes en de koude patatten werd ik overweldigd door lieve woordjes en natte zoenen.

Een schitterende (Eulaliekes/moederkes)dag! Alle puzzelstukjes vielen op z'n plaats, de weergoden deden wat ze moesten doen en gaven ons een zonovergoten zondag. Alsof er iets of iemand mee gemoeid was. Het plaatje klopte, taak volbracht en missie geslaagd!
Een dankjewel aan allen die de communiestress ten huize Van Tendeloo hebben moeten trotseren x.



Bedankjes voor de gasten - Kim Theys fotografie

Communiekaartjes voor de klasgenootjes - Kim Theys fotografie

6 opmerkingen:

  1. Zalig.... zoals ik al eerder zei!
    Je kent ervan, het feest was even TOP als haar kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eulalie straalt! En mmm, wat zien die dessertjes er lekker uit. Mooie foto's door tante Kim!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, prachtig! Dit is toch ook geen klein feestje meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeeeeeel mooi en oh zo herkenbaar ... Voor het feest van je kleine schat is niets te veel, je wilt het Perfect ... Zoals je het in je dromen hebt ... Goed gedaan mama, meer dan geslaagd!!!!! Geniet nog maar even na! P.s ik deed ook een poging voor een zoals-in-mijn-dromen-communie-feest, mocht je willen meegenieten, kijk even op mijn blogje letoiledemarcel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig, alles perfect gelukt ook, nog een dikke proficiat voor de communicant en bravo mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan! Zo'n stevige voorbereiding geeft wel een perfect resultaat en hopelijk vergeet je snel de stress :-)

    BeantwoordenVerwijderen