maandag 15 juni 2015

I put my sneakers on

Een jumpsuit blijft gemakkelijk. Je haalt het uit de kast, springt erin en moet er alleen nog een passend stel schoenen bij zoeken.
Eigenlijk ging het deze keer omgekeerd. Ik had en stel sneakers en wilde er graag een jumpsuit bij. Eentje niet te alledaags, die je op een sportieve manier kan dragen.


jumpsuit naaien sewing



















Het stofje koos ik omwille van het zwart-wit contrast en het bijna kreukvrije karakter. Ik maakte er eerder een flodderbroekje voor Eulalie uit en het mag gezegd, het bevalt me in al zijn (geometrische) vormen.


jumpsuit naaien sewing














Stofje - Eulala c'est chic


Het patroon heb ik online besteld. Ik koos het trendy trouwpak van knipmode. Dankzij mijn 1,60 grootte vroeg het wel om enkele aanpassingen. De broek heb ik 5 cm opgehaald. Maatje 38 bleek gek genoeg erg ruim te zitten dus heb ik bij gevolg de zijnaden ook royaal ingenomen.



jumpsuit naaien sewing



Eens de jumpsuit klaar was, gaapte die aan de armsuitsnijdingen. Twee borstnepen later zat alles waar het hoorde te zitten. Ik liet het beleg voor wat het was en werkte alles af met een satijnen biaislint.




jumpsuit naaien sewing






















Een jumpsuit voor durvers noem ik het, want met dit ding loop je niet bepaald ongezien over straat. Ik ben ervan overtuigd dat er voorstanders zijn en zeker evenveel tegenstanders. Maar dat heb je nu eenmaal als je graag eens buiten de lijntjes kleurt!



jumpsuit naaien sewing




Ik voel me er alvast vogelvrij in...klaar om te huppelen en te springen :)
Oh ja...omwille van een 'bad hair day' zijn het deze keer foto's zonder hoofd. Kan gebeuren!

7 opmerkingen:

  1. Ik ben voorstander, geweldig! En mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er zalig uit ....toffe stof maar niet om lang naar te kijken ...wel cool om dragen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt,ik draag dat ook graag en wil er ook eentje maken met zo'n overslag,misschien eens op zoek gaan naar een patroontje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het springt alvast in het oog!
    Zalig om te dragen, dat kan ik goed geloven. Knappe afwerking & die stof.... lekker je eigen zin doen daar ben ik ook zo favoriet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die tegenstanders mogen het toch eens bij mij komen uitleggen hoor! Superhip! I like a lot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW, echt geweldig, wat een leuke stof. Wie kan daar nu tegen zijn

    BeantwoordenVerwijderen