maandag 1 juni 2015

Spring in het leven en zeg volmondig JA!

Er was eens...

Zo startte drie jaar geleden een moeder-dochter gesprekje op het grote bed:

Mama...zou jij met papa willen trouwen?
Natuurlijk zou ik dat willen, Eulalieke!
Waarom vraag je het dan niet?
Goh, ik vind dat papa dat moet doen!
Maar mama...dat gaat nooit gebeuren. Ik zal je wel helpen, wacht maar af!

Een tweetal dagen later, tijdens het ontbijt:

Papa....mama zou je wat willen vragen.

Mijn hart kloppend in de keel

Ik moet helemaal niets vragen!
Toch wel papa, mama wil je graag wat vragen.
Wat moet je dan vragen mama?

Aan papa's glimlach viel af te lezen dat hij er best schik in had.
Een beetje aarzelend en met een bonkend hart ben ik dan maar rond de tafel gestompeld en voor papa op m'n knieën beland.

Papa, wil je met me trouwen?

Tranen van geluk en een volmondig

Ja

Cisse begreep het nog niet goed, Eulalie was euforisch en wij hebben die ochtend gelachen en gehuild. Tot de dag nadien de trouwkoorts toesloeg....
Ik had nog vier maanden om ons te voorzien van de juiste outfit, en OMG nog zeker 7 kg te vermageren want de bevalling van Cisse had zo z'n sporen nagelaten.
Iedereen heeft wel een fantasiebeeld van zijn trouwdag. Ik zou trouwen in een witte jumpsuit met een open rug tot net boven de billen....een fantasiebeeld hé!
Nergens was een jumpsuit te vinden geschikt voor mijn huwelijk. Een zoektocht die veel tijd in beslag nam en die tijd had ik niet.
Samen met m'n mama ging in naar de stofverkoop van Dries Van Noten. Zonder plan, zonder patroon, gewoon om stof.
Wonder boven wonder vonden we ons ding. Een offwhite stofje met de nodige wedding bells in it.
Ik kocht 7m stof aan de lopende meter.

Eens terug thuis heb ik eens goed gepraat met m'n naaijuf. Zet het idee uit je hoofd meid. Je trouwt maar één keer. Het mag best een jurkje zijn. Samen zochten we naar een geschikt modelletje waarin ik mezelf kon herkennen. Het werd een variatie op de burda 8174.

Voor je het weet is die grote dag plots daar. Arm in arm, stap voor stap met de papa over de witte loper.

trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress













Om dan al lachend en huilend het ja woord te geven.

trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress



















Met een petticoat van topvintage.nl voldeed het kleedje helemaal aan het modebeeld van drie jaar geleden.

trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress














Het prijskaartje viel ook best mee:
€30 voor de stof
€30 voor de petticoat.
Met de schoenen heb ik dit ruimschoots goedgemaakt.
Dit stel chi Mihara's paste perfect bij m'n moeilijke voeten en de jurk.

trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress
















Ook Eulalie kreeg een jurkje uit dezelfde stof met daaronder een petticoat.

trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress



















Eens je dan getrouwd bent zie je ze plots overal, jumpsuits in overvloed. Knipmode gaf zelfs een trouw-jumpsuit uit. Niet uitgesneden tot op de billen maar best stijlvol. Toch ben ik nog steeds zeer blij met de beslissing die ik toen heb genomen....de jurk maar vooral the one and only, the best hubby ever, de vader van m'n kinders...m'n sjoeke!

 trouwjurk naaien sewing DIY weddingdress


<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12533345/?claim=kpnfz6vewn6">Follow my blog with Bloglovin</a>


11 opmerkingen:

  1. Zo'n schoon verhaal ... Ik zit hier zelf al met de tranen in mijn ogen ... en je zag er STRALEND uit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha! De trouwjurkblogpost :-)! Superknap dat je dat in zo'n korte tijd voor elkaar hebt gekregen, je jurk stond je echt perfect! Hmmm misschien toch nog overwegen om wél mijn eigen jurk te naaien als ik ooit trouw...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, zo pakkend... ik zou ook wel willen trouwen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw zeg, zo schoon. Goed gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci dames, wat je wel niet ziet is dat het toen die dag 36 hete graden was. Het zweet loopt je dan weinig elegant vanonder je synthetische petticoat. Eens het feest begon is die dan ook snel aan de kant gegooid en bleef er een sober avondjurkje over waarin ik helemaal ik kon zijn.

    BeantwoordenVerwijderen