vrijdag 12 juni 2015

Testjurk 1

Een nieuw dameskleed zou niet misstaan in ons aanbod workshops. Alleen vraagt dit wel de nodige voorbereiding. Uittekenen en uitknippen van een patroon in verschillende maten, naaien van enkele testjurkjes, uitschrijven van een tutorial en naaien van pasmodellen.
Het fijne aan het maken van testjurkjes is dat je je eigen garderobe wat kan vernieuwen. Voor elk nieuw exemplaar gooi ik een oud stuk uit de kast, dat is mijn filosofie.

workshop naaien sewing DIY dameskleding























Denk niet dat ik mij een diva voel maar volgens mijn vriendin moest ik eens doen zoals in de boekskes ;)

Voor de eerste testjurk nam ik een offwhite, crepe georgette stofje dat ergens onderaan in de kast lag.
Net niet genoeg voor een jurk, zeker niet als je na het knippen één van je mouwen met de stofrestjes de vuilbak in gooit.
Er zat niets anders op dan met kleine restjes twee nieuwe mouwen te maken. De naad doorheen de mouwen zit er dus niet omwille van het ontwerp, maar eerder uit noodzaak.
Het jurkje is op de mouwen na volledig gevoerd. Dat moet wel met zo een wit stofje.

workshop naaien sewing DIY dameskleding





















 
 
 
Het moest een rechte jurk met mouwen, een open rug en een massa vrouwelijkheid worden.


workshop naaien sewing DIY dameskleding























Eentje die er zelfs met slippers bekoorlijk en elegant kan uitzien.


workshop naaien sewing DIY dameskleding























Een jurkje waarin ik volledig mijn zotte zelf kan zijn!

workshop naaien sewing DIY dameskleding

Op naar testjurk 2, de vingers kriebelen :)

10 opmerkingen:

  1. Wauw ... en dat voor een testjurk!!! Benieuwd naar de tweede versie ... en laat die workshop maar komen!

    En met zo'n jurk en zo'n lijf mag je je diva-allures al eens tonen ;-)

    (L'étoile de MarCel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi Evelyn, dankjewel. Wat het lijf betreft...de jurk verhult heel wat geheimen hoor :) Das dus al een pluspunt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chik, doe maar snel voort, zomer, winter, lang en korte mouw, ik zie veel mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een diva is er niets tegen. Prachtig! Dat belooft voor wat nog moet komen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben nu al benieuwd naar testjurk nummer 2! Nummer 1 ziet er alvast super leuk uit!
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw,ik wou dat ik zo'n een jurk in echt kon maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stijlvol! Zo eentje wil ik ook wel in mijn kast :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél knap! Jammer dat ik niet jouw figuur heb (ik heb iets tussen een X en een peertje) want ik vind dit een heel mooi model!

    BeantwoordenVerwijderen