donderdag 25 juni 2015

Testjurk 2: Party dress

Met testjurk 1 heb ik ondertussen al enkele keren de zon zien ondergaan. Tijd voor een nieuwe jurk.

Een party dress!



DIY damesjurk, openbackdress, naaien, sewing, workshop naaien







































Voor testjurk 2 koos ik een V-vormige uitsnijding op de rug. Het horizontale lint van de vorige jurk werden twee striklintjes.


 DIY damesjurk, openbackdress, naaien, sewing, workshop naaien


De mouwen liet ik tot net onder de elleboog maar verder liet ik alles zoals bij de eerste testversie.

DIY damesjurk, openbackdress, naaien, sewing, workshop naaien





































Het stofje kocht ik bij The fabric sales en zou tot de collectie van Raf Simons behoren. Dat klonk als muziek in mijn oren.


DIY damesjurk, openbackdress, naaien, sewing, workshop naaienDIY damesjurk, openbackdress, naaien, sewing, workshop naaien




Omdat ik het kleedje ook doorheen de winter wil dragen (feestdagen), voerde ik het met een zwarte satijnvoering. Dat valt vlotter wanneer je panty's draagt.

De volgende stofjes liggen reeds klaar. Een beetje verwennerij voor jezelf kan geen kwaad, toch?




11 opmerkingen:

  1. 100% vrouwelijk!
    Heel mooi en idd klaar om te feesten!
    je verbaast me steeds meer en meer met je naaitalent

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi en dat patroontje is nog niet te koop vermoed ik?8

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, ik ben niet professioneel genoeg in het uittekenen van patronen. Gebruik ze enkel voor de workshops. Je zoekt je best naar een bestaand model van een recht kleedje waar je de rug dan even aanpast. Groetjes eef

      Verwijderen
  3. Heel erg knap, en dat stofje, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw en wat een stijlvolle dame ben jij!

    BeantwoordenVerwijderen