zaterdag 11 juli 2015

Cute little summer dress

Na de stoffenverkoop keek dit stofje me smekend aan...het lelijke eendje dat niemand wil. Ik zag er wel een projectje in. Het stofje valt erg soepel en luchtig.

Veel energie had ik aan het begin van deze week niet meer. De workshops en de homesale van vorig weekend eisten hun tol. Maar op de dag van de heilige Godelieve van Gistel (patrones van de naaisters) kon ik gewoon niet anders.

Een snel projectje dan! Een zomerjurkje met smokboord.






















2 lappen stof met een hoogte van 74 cm en een breedte van 60cm, volstaan om een mini jurk voor een mini mama te naaien.
2cm zoom onderaan, 2cm zoom bovenaan en 22 rijtjes smokken op persvoetbreedte.





Zo snel kan het gaan.
Een snelle selfie vanop de BBQ want weet je wat...'t is zomer!!!!!




14 opmerkingen:

  1. Mooi kleedje! Wel geen flauw idee hoe dat smocken juist werkt, nog nooit gedaan :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet moeilijk hoor! Garen bovenaan en elastisch garen in spoelhuls....gas geven maar!

      Verwijderen
  2. Zo leuk! Dat zou ik ook nog wel eens willen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Dat smocken moet ik ook eens dringend testen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van smocken; instant resultaat, en weinig moeite! Hoe kan dit stofje nu het lelijke eendje geweest zijn, zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb in het ook graag, hoe sneller het klaar is des te sneller kan ik het bloggen...heerlijk toch? Krijg je hoofd nog maar eens leeg met zo een hobby!

      Verwijderen
  5. keer op keer weet jij iets te maken wat ik echt tof vind!
    Hoe doe jij dat? hihi!!!
    Heel leuk en dit wordt opnieuw een jurkje om mee te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankjewel...ik haal gewoon mijn inspiratie bij jullie allemaal :) Je ziet iets en brouwt erop verder :) Ik probeer wel met stofjes te werken die je niet zo vaak tegen komt... Dankjewel voor je mooie compliment :)

      Verwijderen
  6. Oh super! Zou ik nu toch een maxi kleed gaan maken? Gewoon die smock bovenaan en hupakee, gereed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht hier heel even een maxijurk van te maken maar heb uiteindelijk toch besloten een korte versie te maken. De maxi jurk komt er, maar dan in een effen stofje of iets minder druk. Inderdaad een ideaal recept voor een maxi zomerjurk :)

      Verwijderen
  7. Als ik jouw uitleg lees is dat een kleedje dat super snel klaar is en en aangenaam om te dragen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. T is eentje om nu te maken en straks aan te doen. Een ideaal jurkje voor op vakantie of thuis....en om je schouders mooi gelijk te laten bruinen wanneer je de vuiltjes uit de tuin haalt :)

      Verwijderen