zondag 6 september 2015

Rechte jurkjes bij de vleet!

Tot over mijn oren gek op de rechte jurkjes zoals je ze nu vaak ziet, te combineren met een sportieve schoen of met een elegant exemplaar aan je voeten.
Ik ga me er zeker nog een aantal shoppen, maar in mijn atelier rolden er ook al eentje, en nog eentje vanonder de Bernina.

DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants














Het laatste jurkje dat ik maakte is er eentje in een stofje van Christian Wijnants, gekocht bij Mon depot.

Christian Wijnants, fabric















Een schitterend stofje qua print maar zeker ook wat betreft de kwaliteit. Strijken? Dat wel!
Mijn versie is echter wel wat minder experimenteel dan die van Wijnants zelf, ik ben dan ook geen 'fashiondesigner'.

DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress




Het stofje is transparant waardoor een voering was aangewezen. De zijnaad van de voering werkte ik af met een Engelse naad. De Serafil op m'n overlock was wit en de zin om die te veranderen ontbrak me.

DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress














Ik maakte de jurk een tikkeltje korter dan gewoonlijk en knipte een open rug zoals ik dat voorheen nog eens deed.


DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress
DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress



DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress



DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress



DIY kleding, Bernina, diy jurk, naaien, sewing, fabric Christian Wijnants, open back dress


13 opmerkingen:

  1. Ik gebruikte de Grace jurk uit La maison Victor maar liet er niet veel van over. De zakjes liet ik weg en ik tekende alles aan elkaar. Op de rug voorzag ik een V-uitsnijding en de zijnaden stikte ik wat rechter dan voorzien. In de laatste nieuwe Burda zou ook een rechte jurk staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is dan geen Wijnants, ik vind het toch heel erg "design" !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herkende die grace helemaal niet, maar nu je het zegt. Topstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, heel erg chic! Veel meer design dan de originele Grace!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gedaan deze jurk! Hop naar een volgend model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ☺️ wat doet dit me blozen! Dankjewel allemaal

    BeantwoordenVerwijderen