zaterdag 3 oktober 2015

Een blouse in een zijdezacht stofje

Het is waar, je kan er evengoed één aan een prikje in een goedkope keten kopen, maar het lijstje met de argumenten om dat niet te doen weegt ook zwaar door.
Af en toe kopen en af en toe naaien vind ik voor mezelf een goede middenweg.




















Het zijden stofje is er ééntje van Christian Wijnants, gekocht bij Mon depot. Hij maakte er dit mee:


De print maakt je wat duizelachtig (je kan er zelfs amper op scherpstellen), dus verkoos ik het te verknippen tot een blouse. Een jurk zou tè veel van het goeie zijn, dacht ik. Na het zien van enkele resultaten op andere blogs zoals deze, heb ik mijn menig moeten herzien en borrelt de spijt een beetje op.


Het patroontje komt uit de knipmode. Je vindt de pdf-versie op www.knipmode.nl(Top artikelnummer: KM1509-15). Normaal gezien hoort er een sjaaltje bij maar dat liet ik voor wat het was.

De slip achteraan is wat langer, het ideale gerief om te dragen op een skinny ;) Poep weg en alle aandacht op de V-hals vooraan. Het is maar waar je zelf je accenten wil leggen.





















De rondingen onderaan de blouse waren niet de makkelijkste want de zijden stof liet zich niet dicteren wat te doen. Even zweten en puffen dus, ook wat tornen...heel voorzichtig dan!

7 opmerkingen: