woensdag 7 oktober 2015

Een XL sjaal

Op een regenachtige dinsdagochtend, voor het werk...

Een XL large sjaal gecombineerd met een nonchalante street style. Helemaal mijn ding. In de hippe ketens durven ze al snel €50 vragen voor dit hebbeding.  Vaak vind ik het niet lang genoeg, niet dik genoeg of vind ik de stof wat te saai. 2,50 m stof, 8 m paspel, een hele hoop speldjes en een uurtje geduld, is al wat nodig is voor een XL sjaal naar je eigen smaak.

DIYfashion, sjaal, pied de poule, houndstooth, sewing, naaien














Voor de stof kies je iets waarvan het 'sjaal-gehalte' voldoende hoog ligt. Ik koos een dikke tricot in pied de poule. Ik knipte twee panden van 75 cm op 250 cm. Om de sjaal uit één stuk te kunnen maken, gebruikte ik de stoflengte. De stof is hierdoor zijn elastische eigenschap kwijt waardoor ik het met een gewone paspel en een rechte steek kon afwerken.

De hoeken tekende ik af met behulp van m'n koekjes stolp. Ik koos een afgeronde hoek omdat je die mooier kan afwerken.

DIYfashion, sjaal, pied de poule, houndstooth, sewing, naaien



















2,50 m stof is best wel veel! Een tafeldoek of bedovertrek komt al aardig in de buurt.

DIYfashion, sjaal, pied de poule, houndstooth, sewing, naaien














Mijn stof kwam op €10/m, samen met de paspel komt dit op een slordige €30. Ook niet gegeven, maar het is een sjaal naar m'n goesting :)
Nog snel een appeltje voor de dorst in de vorm van een peer and off we go!

DIYfashion, sjaal, pied de poule, houndstooth, sewing, naaien

12 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat vond ik ook. Je eigen goesting en zelf gemaakt, daar kan niets tegen op!

      Verwijderen
  2. Hmm, dat moet zalig zijn om je daar op een koude ochtendbewaking te kunnen induffelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I like, like, like! En synchroon aan de pied-de-poule wij, die dinsdagochtend 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo gezellig! Daar kan je jezelf wel heel knus in duffelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, nu zie ik je mooie tafel en stoelen. Toch wel anders, maar duidelijk dezelfde stijl! :) x

    BeantwoordenVerwijderen