zondag 8 november 2015

Een poncho

Wanneer ik voorheen aan een poncho dacht, kreeg ik spontaan een beeld van Guatemaalse muziekband, op de rommelmarkt van Heist-op-den-berg. Ik bleef als kind altijd met opengesperde ogen en oren luisteren, tot mijn moeder aan mijn mouw trok en me daarmee weer op aarde bracht.
Waarschijnlijk hing een poncho door deze associatie nooit eerder in mijn garderobe. Maar toen ik twee weken terug in de Zara was, zag ik een heel ander exemplaar.


















Poncho Zara

Ik was meteen verknocht, maar kocht het niet! Honderd euro stond op het prijskaartje. Velen zullen het wel herkennen, je bekijkt het kledingstuk aandachtig en komt tot de conclusie dat het zijn honderd euro misschien zelfs niet waard is. Een heel eenvoudige snit, dat kan ik ook! Een mens wordt kritisch wanneer hij naait.

DIY poncho, sewing, DIY fashion, naaien, cape

Annita van de naailes gaf me een eeuwenoud patroon waarmee ik aan de slag ging. Net als de poncho in de Zara wilde ik vooraan twee 'gaten' waardoor je je handen kan steken, dus tekende ik twee deelnaden op het patroon.


Poncho, diy fashion, naaien, sewing, handmadeclothing
Poncho, diy fashion, naaien, sewing, handmadeclothing

Het is stashvember: er lag nog een oud lapje stof in mijn voorraad met het opschrift 100% WOOL. De kleur vond ik fantastisch. Vermits het lapje niet erg groot was, kortte ik het patroon in.

Poncho, diy fashion, naaien, sewing, handmadeclothing
Poncho, diy fashion, naaien, sewing, handmadeclothing
































Ziehier...een poncho zonder panfluit.


null








http://www.hannevandersteen.be/sewing-community/november-stashvember/

15 opmerkingen:

  1. Smile voor de poncho zonder panfluit! Hoewel ik nu toch weer die panfluit hoor spelen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kon ook met open mond staan staren naar die ventjes maar hun poncho had ik nog ZO goed bekeken!
    prachtig... opnieuw en minder had ik ook niet verwacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel, er is er al eentje voor de dochter in de maak....en ooh ja ook nog eentje voor mezelf :)

      Verwijderen
  4. Ik heb die in de Zara ook gezien. Knap nagemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Want ik heb ze nog allemaal op een rij, zou de Bonux dame zeggen :) Of is dat van voor jouw tijd haha

      Verwijderen
  5. Mooie poncho! Zou hem voor mezelf inderdaad liever iets langer zien maar voor jou ideaal :-)
    Misschien nog een workshop extra op de planning? :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie poncho! Zou hem voor mezelf inderdaad liever iets langer zien maar voor jou ideaal :-)
    Misschien nog een workshop extra op de planning? :-)
    mizolilie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een korte poncho voor een kort madammeke :) De bedoeling is om er tegen de lente een matching poncho van te maken. Voor groot of klein :) Eerst nog wat experimenteren :)

      Verwijderen
  7. Zo tof! Gek hoe je kritischer wordt als je naait, ik heb dat ook heel erg, al naai ik bijlange niet zo professioneel als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind mezelf ook niet zo professioneel hoor! Er zijn altijd wel foutjes waaraan ik me stoor, maar alleen zo kan je jezelf in de goeie richting sturen :)

      Verwijderen
  8. Mooie poncho, ik heb hier een lap wollen stof liggen die hiervoor zeker geschikt is, dat wordt zoeken naar een patroon. Is het patroon dat jij gebruikte nog ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen