woensdag 11 november 2015

Waarbij het schoentje past.

Eulalie heeft dringend nood aan nieuwe kleren. Plots lijkt het of ze alles is ontgroeid.
Voor haar communie droeg ze een oud-roze herenschoen. Ik kocht ze een beetje op de groei. Maar och, de kleur en de stijl was er boenk op, me dunkt! ;)



Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing



















Na een half jaar zitten de communieschoenen perfect. Mocht ze ze wat langer kunnen dragen zou dat een deel van mijn fout compenseren en bij gevolg mijn geweten sussen.
Het plan is om haar nieuwe garderobe af te stemmen op de roze schoentje. Gek plan, ik weet het!


In de H&M kocht ik alvast enkele leuke basics (zoals de skinny op de foto), maar een echte eyecatcher maak je uiteraard zelf!
Net als ikzelf, krijgt ook Eulalie een pocho. Eentje met een verbeterd draagcomfort, een kind moet meer dan alleen maar een knoopje dichtdoen.
Als basis werd een burdapatroon gebruikt, toegegeven...het zag er niet echt fris en hip uit! Een kleine make-over was op z'n plaats.















Burda cape nr. 9674
burdastyle.de




De cape werd wat minder wijd getekend.

Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing



















Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing




















Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing

 
In de zijnaden kwamen armsgaten.

Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing




De deelnaden schoof ik wat op richting middenvoor en kregen een stel handige steekzakken.

Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing


















Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing

Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing




















Omdat het 'stashvember' is, werkte ik met stofjes die nog in de stoffenkast lagen. 'Restjes' uit voorgaande projecten zoals je hier en daar kan zien.


Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing




Poncho, diy kidsfashion, naaien, sewing, burda, handmadeclothing













Ze kan er weer even tegen, die Eulalie!

Volgend plan is een baggy broekje dat ... juist ja ... bij het schoentje past :)

13 opmerkingen:

  1. heel leuk jasje ....alleen zonder mouwen niet zo praktisch voor school...
    maar ik vind het wel heel knap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das waar! 't is maar een 'floos-jasje', zoals ze dat hier heten :) Een stoef-jasje :) Eigenlijk perfect voor de lente. Jammer genoeg heb ik geen foto genomen waar ze haar armen binnenin heeft, zo krijg je meer dat 'poncho'-gevoel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. opnieuw sprakeloos ondanks die jas niet echt mijn stijl is! Jouw dochter is een echt fotomodel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't Is een specialleke hè, zowel het jasje als Eulalie ;)

      Verwijderen
  4. Amai heel mooie poncho.
    En dat geposeerd. ..zo subtiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai heel mooie poncho.
    En dat geposeerd. ..zo subtiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héééééééél spontane foto's ;) Zet Eulalie achter de lens en ze wordt een diva :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap! De binnenkant is even mooi als de buitenkant :)

    BeantwoordenVerwijderen