woensdag 2 december 2015

Copy the look


Pinterest, wat een uitvinding! Vroeger, lang geleden, scheurde ik ideetjes uit een tijdschrift en klasseerde ik ze in een grote ringmap.
De mapjes op mijn pinterest zijn zeer verscheiden: recepten, looks I like, knutsels en frutsels, huisdecoratie,... Af en toe klik ik er eens doorheen.

In één van de mapjes kwam ik deze trui tegen. De pin stond er al even tussen maar pas na het maken van mijn poncho wist ik wat ermee gedaan. Een poncho in truivorm.




Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic



















Pinterest pin en stof vonden elkaar in dit nieuwe projectje: 'Copy the look'.

De stof is er weer eentje (zie deze en deze post) van Christian Wijnants, gekocht bij Mon Depot. Ik heb 'm al een tijdje maar wist niet goed wat ermee te maken. Het moest een snit worden waarin het lijnenspel de hoofdrol stal.

Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic


















Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic


Ik gebruikte een patroontje uit de knipmode van november 2015. Met zijn drie patroondelen ziet het er in zijn eenvoud best ingewikkeld uit en het beoogde lijnenspel vroeg het nodige denkwerk.

Aan de naad van de mouw kan je zien dat ik mijn uiterste best deed om de lijnen mooi te laten doorlopen. Op de rug lopen de lijnen weer netjes horizontaal. De mouwen en het rugpand zijn geknipt uit één stuk. Normaal gezien zat er een naad op middenrug maar mijn stof was breed genoeg op MR tegen stofvouw te leggen.

 
Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic


De kraag kortte ik een heel stuk in. Het voorbeeld uit de knipmode is gemaakt uit een super dikke wol. Mijn stofje is erg dun waardoor de kraag anders over de schouders zou vallen.


Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic


















Toch even meegeven dat dit geen 'strekenfoto' is, maar dat Eulalie klikte alvorens m'n haar goed lag ;) Hij haalde de selectie omdat zelfspot mag!

Poncho, diy fashion, sewing, naaien, christian wijnants fabrics, mon depot, knipmode, eulala c'est chic



















Door de transparante delen moest het omzomen erg zorgvuldig gebeuren. Driegen is dan een noodzakelijk kwaad.

5 opmerkingen:

  1. Ik zag dit patroontje ook in de knipmode. Nu jij er zo een stijlvolle poncho van maakte, zie ik veel meer mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel knap! En dat die transparant is maakt hem des te leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik zat gisteren ook nog te kijken naar die truien. Jouw versie is precies de klasse-versie van wat in de Knip staat. Echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen