zondag 20 december 2015

Een broek van 18 karaat

'Het is niet al goud dat blinkt', lijkt me een mooie opener voor deze blogpost.


Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien




















'Pimpelpaars met een gouden randje' was ook mooi geweest, een ondefinieerbare kleur wil dat zeggen. Al was deze stof overduidelijk zwart met goud, een troef waarmee ze me dadelijk wist in te pakken.


Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien




















Ik kocht het stofje bij 'pretty mercerie'. De laatste 1,30m van de rol, voor één keer was ik blij met mijn korte beentjes.

Wat het moest worden wist ik al snel. Een pittige broek te combineren met een klassiek hemdje en een stel pumps.

Wanneer je iets in je hoofd heb is dat meestal niet snel te vinden. In de knipmode van november 2015, waar ik reeds eerder iets uit naaide, stond een broek die in de buurt kwam. Door ze een beetje te versmallen en wat in te korten tot op de enkels zou ze moeten voldoen aan mijn smaak.


Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien




















De twee grote 'plofplooien' geven de broek een eighties karakter.


Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien













9 jaar naaien en slechts de tweede keer dat ik een broek met een rits maakte. Mijn angst was overbodig en de rits naar mijn zin.

Bij het passen komen plots de twijfels boven drijven. Vragen als 'vinde gij mijn gat ni te dik in deze broek' klinken dan als een noodkreet. Het is erop of eronder. Als de snit niet meewerkt en de stof schittert, krijg je al snel een poep als een kerstbal. Zeker rond deze tijd van het jaar.


Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien














Manlief wist me gerust te stellen: 'Ge kunt ermee buiten komen'.

Pretty mercery, diy fashion, diy pants, gold, eulala c'est chic, knipmode, fabric, sewing, naaien




















Zodoende loop ik nu te blinken in mijn feestbroek van 18 karaat.



















19 opmerkingen:

  1. Niks te dik ☺ gewoon perfecte poep ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge kunt hier zeker mee buiten komen!
    Prachtige (feest)broek!!
    #jaloers(opuwgat)

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Marieke, ik lig in een deuk.... Je stijl bevalt me :)

      Verwijderen
  4. Oh Eef, ze is prachtig! Heel stijlvol en je staat er fantastisch mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Een poep als een kerstbal'. Ik lig in een deuk! Moh echt zo schoon! Toegegeven, ik heb zelf nog nooit een broek gemaakt met rits... Daar begin ik niet aan, denk ik dan altijd... Ik ben fan van jouw broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een poep om u tegen te zeggen, in de positieve zin dan, gij gaat blinken met de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige broek! Met 1m30 zou k bijlange niet toegekomen zijn, deze lengte is voor jou perfect! Schiiterend (letterlijk en figuurlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ge kunt er ZEKER mee buiten komen! :). Wat een mooie feestelijke broek.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wou dat ik zo'n broek aan mijn gat had genaaid begot! Stylish!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel knap gedaan! Zwart en goud, topcombinatie voor de feestdagen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een poep als een kerstbal, dat zou ik zo niet zeggen. Blinken als een kerstbal, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw jong, zo stylish dat het niet meer schoon is! En dat is bij wijze van spreken he!

    BeantwoordenVerwijderen