zondag 13 december 2015

Gezelligheid in cadeauverpakking

Eulalie zit reeds in het derde leerjaar. Bij een feestje was het steeds even nadenken. 
Lego friends, playmobil, een cadeaubon, ... wat moet je nog verzinnen. 
Dit schooljaar verpakken wij wat gezelligheid. Een leeskussen en een boek. 


Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen



















Een leeskussen voor Finn


Vanochtend vroeg rolde de versie voor Charlotte vanonder de naaimachine. Rond deze tijd wordt die uitgepakt...spannend!


Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen














Een leeskussen voor Charlotte


Het patroontje vond ik op de blog 'byevamaria'. Ik pas de maten aan naar gelang het kussen dat ik erin stop. Meestal werk ik met een kussen van 45cm op 45cm uit de action. De hoes maak ik dan precies zo groot zodat het kussen mooi gevuld is.

Het ritszakje mag wat Eulalie betreft niet ontbreken. Waarschijnlijk worden er heel wat geheimen in bewaard, soms ook vuile zakdoeken.



Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen

We hebben er al heel wat met liefde gegeven. Eulalie denkt steeds goed na welke combinatie het best bij het vriendje past.


Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen
Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen




























Een leeskussen voor Fien en eentje voor Lore

Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen

Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen

Eentje voor Simon en eentje voor vriendje Free

Voor de boeken ga ik regelmatig in de Standaard boekhandel binnen. Zij doen vaak mooie promoties op kinderboeken. Ik koop er dan meteen een hele stapel.

Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen














Deze klassieker kocht ik voor €4,95. Cultuur voor een prikje!

Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen














Leeskussen, diy, diy present, naaien, sewing, kussen


Een beetje knus met een strik voor Lou en wat leesvoer voor Stan


Door het handvat kan het zelfs mee op reis. Benieuwd of we er op chirokamp enkele zullen spotten.

7 opmerkingen:

  1. Amaai, dat is vlijtig! Ik waagde mij er al één keer aan, maar zo te zien zou ik ook beter jouw voorbeeld volgen! Deze cadeautjes zullen lang gekoesterd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Ik probeer ook handgemaakte cadeautjes te geven. Zoonlief zit nog maar in de tweede kleuterklas, hopelijk blijf ik inspiratie hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat patroon van Eva heeft hier ook al veel dienst gedaan. Telkens een schot in de roos bij het jonge volkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een toffe reeks! Leuk dat elk kussen echt past bij de ontvanger, en dat er meteen een boek bij zit om het 'lees'kussen in te huldigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een waardige vervanger voor de dekentjes die nu ondertussen wel alle vrienden en klasgenoten van Inge gekregen hebben. Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, toevallig maakte ik gisteren zelf ook nog eens eentje, en dat was láng geleden.
    En ook hier is iedereen altijd weer blij bij het krijgen van zo'n kado!

    BeantwoordenVerwijderen