vrijdag 1 januari 2016

Het is niet roze waar ik van hou...mama ik wil blauw!

Een nieuwe kamer voor Eulalie, een verrassing van formaat.



Kleine meisjes worden juffers. Zo ook Eulalie, eigenlijk is die al een tiener van toen ze zeven was. Haar rode boom en fuchsia muur was al snel 'not done'.

















Nadat ze tweemaal vroeg om een nieuw kleurtje, nam ze genoegen met het antwoord: 'Eerst de living, Eula. Eerst de living'.
Het is kerstvakantie en Eulalie mag voor vijf dagen met haar Momie mee naar Praag. Terwijl de living slechts halverwege in de primer staat, jeuken de handen om de dochter te verrassen.
Ik mis ze nu al....(en terwijl ik deze passage schrijf is ze nog eens niet vertrokken).
Voor ik begin op te ruimen, te sorteren en te verven, gebruik ik mijn zee van tijd aan het snuisteren van hippe spulletjes.
Playtime!
Wedden dat ik ga huilen als ze eenmaal haar kamer ziet!

Hieronder een lijstje éénheidsworst en waar je het kan vinden.

Het krukje (Kwantum) heeft twee functies. Binnenin zit de stapel Jommeke's waarin elke avond wordt gerommeld en gelezen. Verder doet het krukje dienst als nachtkastje voor het onderste bed.























Wie bovenaan slaapt krijgt ook al eens dorst. Het huisje (Big bazaar) functioneert als nachtkastje voor de bovenverdieping.
















De spiegel is ikea-gerief. Voldoende groot zodat ze haar danspasjes kan trainen.

Het draadmandje uit de Action (iedereen die ik ken heeft er wel eentje staan) doet dienst voor haar breiwerk.


















De kapstokjes vond ik in de Kwantum en kocht ik in de hoop dat de kleren de grond niet meer zullen raken.






Ik maakte zelf ook wat cosy stuff. Haar pennenhouder knipte ik uit de restlapjes van de kussens. De stof vond ik in de Kwantum.
Tip tap top, de datum is verstopt (schreef ik in mijn kindertijd in de poëzie van de vriendjes, zij maar zoeken...). Blokjes, alsook bureaulamp in de Action.












De poëzie in blokjes vond ik eveneens in de action. Eula's kunstwerkjes kregen een ereplaats op de wandplankjes (Ikea, maar dat wist gewoonweg iedereen).














Het beddengoed komt uit de Zeeman. Het plan was om het te naaien in dezelfde stof van de kussens maar kopen kwam véél goedkoper uit en nam heel wat minder tijd in beslag. In de verpakking leek het alsof ze van minimale kwaliteit waren. Ondertussen hebben ze de 'wasmachine- en droogkasttest' goed doorstaan.





De lamp, het bed (had ze al) en de bureau herken je zelf wel als makelij van Ikea.       
                                                                                      














Voor wie van Leuven is, de draadstoel kocht ik in een winkeltje op 'de Justelips' en is meteen ook mijn favoriete item in heel het kamertje.




Ondertussen is Eulalie weer thuis. Het is nu 01 januari 12.37u en ze ligt nog steeds te ronken onder haar lakentjes van €6,99.

Tijdens het facetimen in Praag heb ik het geheim niet volledig kunnen bewaren. De verf op mijn vingers bracht haar aan het denken en toegegeven...ik ben niet zo goed ik het bewaren van geheimen.

Deze metamorfose had ze niet verwacht, Eulalie was overdonderd. Stuntelige zinnetjes als 'hoe kan ik u ooit bedanken' braken mijn hart en ja... ik huilde!

Wat de living betreft. Ik kocht veel te veel licht groene verf (misschien wat met opzet) en liet van 't weekend de verfrol in overdrive werken.

20 opmerkingen:

  1. Ik kan me zo de reactie van Eulalie voorstellen, kippenvel en natte ogen kreeg ik ervan. Fantastisch om haar zo te verrassen, heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze was zoo blij! Nu de rest van de kamers nog... die zijn zeker niet blogproof ;)

      Verwijderen
    2. Haha, hier ook niet hoor ;-)

      Verwijderen
  2. Heel leuk!! Mooie details ook! Toevallig fotografeerde ik gistern eindelijk ook het kamertje van m'n dochtertje, ik moest ervan profiteren dat ze bij haar mammie ging logeren :-) binnenkort dus ook op mijn blogje een kamertje te showen: http://lilliepawillie.wordpress.com Bedankt in elk geval voor de inspiratie :-) ik kan me voorstellen dat je dochtertje er superblij mee was, en jij dus ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh ik ben super benieuwd! Schrijf maar snel die blog ;)

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een knappe tienerkamer; Super hoe je met de "goedkopere" winkelketens aan de slag gaat en toch tot het resultaat komt van uit "de boekskes".
    Heel schoon! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was inderdaad de bedoeling. Het krukje van in de Kwantum zag ik in een andere (goedkope) winkel, maar dan €15 duurder. Als je even kijkt kan je heel wat besparen. Tof dat het wat bij 'de boekskes' aan leunt ;)

      Verwijderen
  5. wat een knappe tienerkamer; Super hoe je met de "goedkopere" winkelketens aan de slag gaat en toch tot het resultaat komt van uit "de boekskes".
    Heel schoon! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuke verrassing .. ze zal heerlijk slapen in haar grote meiden kamer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi geworden, zo kan ze er toch voor een hele tijd tegenaan.
    Wat leuk dat ze jullie werk zo goed weet te appreciëren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo leuk! Al die mooie kamertjes in blogland, ik word er zelf jaloers van. Fijn dat Eulalie zo blij was!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof gedaan en wat een verrassing voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, en zo mooi een geheel, en dat op die korte tijd. Bravo voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superstylish Eef!! (We zijn van jou ook niets anders gewoon hè.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! En snap volledig de keuze voor blauw ipv roos :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, hier ook geen roze, maar blauw en oranje als lievelingskleuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen