vrijdag 24 juni 2016

Bohemian child

Toen ik de kringloopwinkel binnen stapte, liep ik even later met twee mannenhemden buiten. Ik wist heel goed dat Eulalie dit upcycling receptje kon smaken. Na het zien van mijn blouse werd mijn vermoeden bevestigd. Mijn tiener van 9 zag er wel een jurkje in. Deze zomer matchen we samen met de schouders bloot.


off shoulder dress, DIY fashion, Eulala c'est chic, upcycling, smocken



off shoulder dress, DIY fashion, Eulala c'est chic, upcycling, smocken




















Omdat het voor mijn kleine meid wat meer mag zijn besloot ik nog eens te smocken. Een afwerking die de 'blotenschoudersstijl' naar mijn gevoel volledig aanvult.

A bohemian child











Het betrof een erg groot mannenhemd. Ik voorzag een stolpplooi op middenrug om de schouderomtrek wat te reduceren.

Wat er nu volgt zijn een stapel foto's met veel groen en blauw.
Het mocht van haar... het haar zat goed, het zonnetje scheen en ze droeg haar nieuwe havaianas slippers met strass folieke.

















off shoulder dress, DIY fashion, Eulala c'est chic, upcycling, smocken



off shoulder dress, DIY fashion, Eulala c'est chic, upcycling, smocken



Ze gaf me zelfs de tip wat foto's te maken bij de rode bessen struik. Terwijl ze ervan at...maar eigenlijk lust ze dat niet.






















Ik maakte mezelf even de bedenking of dat een nieuwe generatie kinderen wordt. De instagramkids, kinderen van bloggende sociale media mama's.
#upcycling #bohemianchild #offshoulder #sewingforkids #diyfashion #;)

off shoulder dress, DIY fashion, Eulala c'est chic, upcycling, smocken

10 opmerkingen:

  1. De bohemian stijl staat haar heel mooi! Die laatste foto is prachtig! Blijkbaar wordt dit meisje echt groot als ik deze foto vergelijk met het kleine fotootje in de zijbalk!!
    De bedenking die je maakt, ja, kan kloppen, maar als wij het niet doen, doen ze het wel zelf eens ze het diploma 'puber' willen behalen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik zeker van, het hoort gewoon bij de tijd sust mijn geweten me dan :) Ze wordt inderdaad groot. Eigenlijk is een blog gewoon een digitaal dagboek dat iedereen mag lezen...inderdaad leuk om die evolutie eens terug te kunnen zien.

      Verwijderen
  2. Prachtig! Ik had het al zien passeren op IG. Wat een geslaagde upcycle! En wat een mooie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi!! en die laatste foto is echt zooooo mooi!!! haar haren trouwens ook, hoe heb je dat gedaan?? zou hier ook wel scoren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara, eigenlijk is het gewoon een ingevlochten vlechtje bovenaan. Paardenstaart maken en de lengtes nonchalant vastpinnen met schuivertjes. Een makkie ;)

      Verwijderen
  4. amaai, opnieuw prachtig!!! wat kijk ik uit naar jouw boek :)
    mooie kiekjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, dat mannenhemd. Daar zou ik me ook eens aan moeten wagen, aan dat smoken! En die dromerige laatste foto is prachtig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eens ze 'puber' worden kunnen en zullen ze zelf wel beslissen en dan is mama's account of blog niet zo 'cool' meer ... Welkom dan ad duckfaces, musicaly-filmpjes, snapchatfilters ... Enjoy the moment while it last!

    BeantwoordenVerwijderen