zondag 3 juli 2016

Ik ruik de zomer al...ergens ver hier vandaan

Misschien begin ik je wel te vervelen met die blote schouders. Alvast mijn excuses dan, maar ik ben er zelf dol op. Ik vrees dat er hierna weer eentje zal volgen want het stofje voor Eulalie ligt al klaar.



off shoulder top, DIY fashion, Eulala c'est chic





Offshoulder topjes of topjes met een 'carmenkraag'. Je kan ze kopen in alle grote ketens, maar met het oog op het te verwerken van mijn stoffen stash ging ik op zoek naar een patroon. Ik koos een stofje met streepjes dat ik ooit zomaar van iemand kreeg.

Wat me leuk leek in dit patroon waren de mouwen. Ik ben niet zo'n fan van mijn bovenarmen. Als ik ze kan bedekken doe ik dat graag. Zo heeft ieder wel z'n minpuntje zeker?

Het patroontje vond ik hier, waarvoor dank, en is een maat 36, uit angst dat het te klein zou zijn legde ik het voor- en rugpand enkele centimeters van de stofvouw. Nadien bleek het eigenlijk niet nodig te zijn.

De mouwtjes tekende ik net wat breder want...je weet wel, die bovenarmen :)

off shoulder top, DIY fashion, Eulala c'est chic

















Als toemaatje voegde ik er wat extra 'olé' aan, in de vorm van een rechthoekige lap. Eerst naaide ik de gehele blouse, nadien naaide ik de lap tot een cirkel en lokte ik deze samen met de bovenkant van de blouse.
2,5cm naar binnen plooien en er een elastiek doorheen halen. Opdat die elastiek niet zou draaien, daar word ik helemaal gek van, naaide ik er een extra rechte steek doorheen.
Dit doe je wanneer de blouse klaar is en terwijl je de elastiek/blouse uitrekt. Ik vind het altijd jammer dat het, wanneer je het weer laat fronsen, er wat slordig uitziet.  Het praktische aspect primeert hier voor mij.
















Oh ja, de lengte vermeerderde ik met 4 cm. Blote buiken zijn aan mij niet meer besteed. Ik vind het OK nu maar zou volgende keer vermeerderen met 6cm.

Voor de aan foto's laat ik je nog even wachten tot ik op vakantie ben...

1 opmerking:

  1. Oh oh oh zo schoon ! Zelfs zonder aanfoto's zie ik al dat dit een topper is !

    BeantwoordenVerwijderen