zondag 23 oktober 2016

Knutselen met de grote 'K': 'DIY juwelenrekje'.

Eigenlijk vloek ik er al lang op. Halskettingen in schuiven, armbanden in doosjes, één oorbel daar de andere ergens verder. Ik kreeg geen behaaglijk gevoel bij het zien van mijn juwelenschuif, eerder een knoop in m'n maag.
Over knopen gesproken. Ooit al eens drie halssnoeren uit elkaar gehaald terwijl je nagels pas gelakt zijn en je slechts 20 minuten hebt voor het feest begint?

U begrijpt het wel, tijd om orde te scheppen. Op Pinterest vond ik niet meteen wat ik zocht maar het inspireerde me wel.

Ik had een idee en liep met een missie doorheen de kelder. Daar vond ik enkele bruikbare fotokaders. Nooit gebruikt, nog steeds in de verpakking, beneveld met een laagje stof.

Ik friste de kaders op met een likje witte verf.
















Het glas en de rug werden vervangen door een metalen gaas, keurig op maat geknipt. Je vindt dit soort dingen in de doe-het-zelfzaak of met een beetje gelukt bij de ijzerboer of kringwinkel.















In één fotokader schroefde ik enkele schoefhaken voor de halssnoeren, op de andere schroefde ik een oude lederen broeksriem. De gaatjes werden geknipt met een revolvertang en het geheel werd vastgeschroefd met een moer en een bout.















De lederen lussen houden een ontschorste tak (kan ook gewoon een borstelsteel zijn) op zijn plaats.
Mijn armbanden kunnen er keurig op, die met een slotje tussen de lussen en de anderen aan de uiteinden.


Resten er nog mijn ringen en oorbellen.
Het voederbakje van onze betreurde cavia beleeft hier zijn tweede leven.





















Wit, camel, natuurhout, en metaal ... deze Scandinavische look past perfect in onze kamer en alles hangt keurig waar het hoort!

Zo 1/3de hangt reeds op ;)








5 opmerkingen:

  1. Spijtig van/voor de cavia maar knap gevonden/gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Eef!!handig en Helemaan on trend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh mooi, maar toen ik het zag op IG dacht ik ook onmiddellijk 'maar daar krijg ik maar 1/4 van mijn collectie op' Mss eerst een 'grote kuis' houden of het idee houden voor de dochters (die ook al een aardige collectie bijeen spaarden :-D, help)

    BeantwoordenVerwijderen