maandag 12 december 2016

Lipsticklove

In de middelbare school studeerde ik toegepaste grafiek aan het Sint Lukas kunsthumaniora te Brussel, nadien studeerde ik regentaat plastische opvoeding in Leuven.
Eigenlijk werk ik niet maar doe gewoon voltijds mijn hobby binnen de schoolmuren.




Toen men mij vroeg of ik zin had in een workshop zeefdrukken bij Bobbinhood riep ik volmondig JA.
Het past immers perfect in mijn lessen grafiek en sluit aan bij de linoleum, mono print en gelli prints die ik reeds met de leerlingen van de 1B-klas maak.

In Berchem stond men ons op te wachten met bokkenpootjes, macarons, koffie, bokkenpootjes en nog meer macarons. De workshop was toen al geslaagd.

Toen Marleen van Myblou me het snijmesje in de hand gaf beleefde ik mijn 'Sint Lukas tijd' weer helemaal opnieuw.























Dit is mijn ding, uren zat ik zeefdrukken te belichten, dook ik in de donkere kamer, maakte ik mijn handen smerig in het etslokaal. Ik was vergeten hoe leuk zeefdrukken was.

Ik koos voor een eenvoudige tekening zodat ik het netjes binnen het tijdstip van de workshop kon afwerken.

Er werd gerakeld en gekakeld. Meer moest dat niet zijn.


















Het fijne aan deze manier van drukken is dat ze zeer toegankelijk is. Je hebt geen ingewikkelde apparatuur nodig. Een stencil, zeefdrukraam, rakel en durkinkt volstaan.
Bij het thuiskomen fonkelden de ogen van Eulalie.
Ze ging slapen en kwam de ochtend nadien naar beneden met een potlood in haar hand.
Het was zondag, een zee van tijd!
Eulalie tekende de cactus die op de tafel stond en maakte er samen met mij een stencil van.
















Opnieuw werd er gerakeld en gekakeld.





















Eens chirotijd ging ik aan de slag met de vers gedrukte stofjes. Twee 'not another V-shirts' later was het fototijd.










De liefde is terug aangewakkerd, de kennis die er was is weer wat afgestoft. Ik ga er me er verder in verdiepen en wil veel, veel meer van dit.

5 opmerkingen:

  1. Me too. Het was top! Die cactus is leukkkkk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Talent! Goed gedaan van mama en dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook mega!! Dit zijn echt wel "not another V-shirt-s" met hun uniek design. C'est très chique, Eulala!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat tof zo een zelf gemaakte outfit met zelf bedrukt stofje!

    BeantwoordenVerwijderen